HOOFDONDERSTEL

Het onderstel bestaat uit twee hoofdonderstellen en een staartwielonderstel.

De hoofdwielen zijn uitgerust met hydraulische remmen, welke bediend worden d.m.v. de teenpedalen op het voetenstuur. Ieder hoofdonderstel is samengesteld uit vier grote eenheden n.l, de gegoten stijl, de eveneens gegoten wielvork, het wiel en de schokbreker. De stijl is met moeren vastgezet op de bouten, welke uit het zware beslag in de vleugelneus steken.

De vork is d.m.v. een holle pen scharnierend aan de stijl bevestigd. De schokbreker, die uit twee telescoperende delen bestaat, is enerzijds aan de wielvork en anderzijds aan de stijl bevestigd.

STAARTONDERSTEL

Het staartonderstel is eveneens opgebouwd uit een gegoten stijl, dito vork, wiel en schokbreker. De stijl is draaibaar bevestigd in het rompachterstuk.

Om het staartwiel te besturen en deze besturing al of niet te koppelen met de stuurbeweging van het richtingsroer is onmiddellijk boven de bevestiging van het staartwiel een besturings- en koppelinrichting gemonteerd. De koppeling van staartwiel- en richtingsroer is verend en komt tot stand door middel van kabels waarin een drukveer is opgenomen. In ontkoppelde toestand is het staartonderstel 360° vrij draaibaar. Het gekoppelde staartonderstel kan naar beide zijden 38° uitgeslagen worden.